MÒDUL 2. DE LA GIMNÀSTICA A L'EDUCACIÓ FÍSICA

QUÈ FEM A BATXILLERAT ?

L'Educació Física en el batxillerat busca fer un pas més respecte l'Educació Secundària. Cerca l’autonomia de l’alumnat en la planificació, gestió i pràctica de l’activitat física, així com en la comprensió del món en què vivim, des d’una perspectiva holística de les activitats físiques i esportives que contempli l’aspecte físic i biològic, l’aspecte social i l’aspecte psicològic i emocional.

BLOC COMÚ
BLOC 1. L'ACTIVITAT FÍSICA I LA SALUT

 

"Tots tres àmbits – salut, lleure i esport- estan interrelacionats en molts casos, però aquí es presenten separats per tal de visualitzar-ne la seva especificitat. La salut no es pot concebre actualment deslligada de l'activitat física, que ha de constituir una pràctica regular incorporada en la vida quotidiana. Igualment, el temps de lleure és l'espai en normalment podem realitzar activitats físiques amb un caràcter primordialment recreatiu, però també orientades cap a la competició esportiva".

Curriculum batxillerat. Pàg. 3

 

 

BLOC COMÚ
  • Descripció i experimentació de diferents tecnologies i implements per a la millora de l’activitat i la condició física.
  • Utilització de les TIC i les MAV per a la cerca, anàlisi i contrast d’informació relativa a l’educació física.
  • Identificació, descripció i valoració de les diferents sortides professionals relacionades amb l’educació física i la salut, el lleure i l’esport.
  • Rebuig de situacions de desigualtat i discriminació en l’àmbit de l’activitat fiísicoesportiva.

 

 

 

 

 

L'ACTIVITAT FÍSICA I LA SALUT
  • Anàlisi i reflexió crítica sobre el concepte de salut.
  • Experimentació, caracterització i valoració dels beneficis i riscos de l’activitat física com a hàbit de vida saludable.
  • Planificació i execució del treball de les qualitats físiques relacionades amb la salut i realització de proves d’avaluació de la condició física.
  • Valoració i anàlisi crítica dels conceptes de prevenció i seguretat en l’activitat física. Experimentació i execució de diferents activitats que hi estiguin relacionades.
  • Anàlisi i reflexió crítica de la influència d’alguns hàbits i pràctiques socials negatius per a la salut.
  • Descripció, valoració i experimentació dels elements que constitueixen l’autocontrol corporal: la higiene, l’alimentació equilibrada, el descans i la relaxació. Aplicació de tècniques de relaxació a la vida diària com a mitjà de coneixement personal i recurs de compensació de tensions i desequilibris.
  • Valoració i acceptació de valors com la responsabilitat, la perseverança i l’esforç per aconseguir una millora de la condició física i de la salut.
  • Caracterització de l’activitat física terapèutica i valoració i participació en activitats físiques adaptades.

 

 

 

 

L'ACTIVITAT FÍSICA RECREATIVA I L'EXPRESSIÓ CORPORAL
  • Anàlisi i reflexió crítica sobre el concepte de lleure. Reconeixement de la importància de l’activitat física en el temps de lleure.
  • Estudi crític i valoració de l’oferta d’activitats físiques de l’entorn. Col·laboració en l’organització i realització d’activitats en el medi, mostrant una actitud de respecte per la seva conservació.
  • Identificació, anàlisi i experimentació dels elements que conformen l’organització d’activitats físiques: recursos, processos i avaluació dels resultats. Valoració de la importància del treball en equip.
  • Exercitació de diferents i variades activitats recreatives i valoració de les habilitats personals i socials que es posen en joc.
  • Creació, experimentació i organització d’activitats individuals i en grup que afavoreixin la comunicació i expressió per mitjà del llenguatge corporal, utilitzant si escau un suport rítmic. Valoració de les activitats com a mitjans de creixement personal i respecte per les composicions dels altres.
  • Experimentació, comprensió i pràctica de diferents jocs i esports, modificats segons els objectius que es vulguin aconseguir.

 

 

 

 

L'ACTIVITAT FÍSICA I L'ESPORT
  • Descripció i valoració de l’organització de l’esport. Caracterització de diferents
    tipus d’esports i competicions. Reconeixement de les implicacions personals i socials que representa practicar regularment un esport.
  • Identificació i anàlisi crítica dels valors individuals i socials de l’esport.
    Establiment de relacions entre els valors dels jocs d’altres cultures i èpoques i l’esport en les societats actuals.
  • Anàlisi crítica de l’esport com a fenomen social i cultural i de la seva repercussió en els mitjans de comunicació.
  • Experimentació, organització i execució pràctica de diferents esports individuals i col·lectius amb implements i sense.
  • Identificació i exercitació de les qualitats físiques, habilitats motrius i principis tecnicotàctics que es posen en joc en diferents activitats esportives.
  • Coneixement i aplicació dels principis i mètodes de l’entrenament: volum, freqüència i intensitat.