MÒDUL 2. DE LA GIMNÀSTICA A L'EDUCACIÓ FÍSICA

ON SOM ARA ?

L'educació física actual té poc a veure amb l'educació que es duia a terme fa uns anys..

Exagerant una miqueta, podríem dir que fa uns quants anys (potser alguns de vosaltres ho podreu recordar), a les classes de "gimnasia" es practicaven taules gimnàstiques, salts, tombarelles, verticals, abdominals, carreres, estiraments, salts de poltre... dirigits pel professor a l'estil "paramilitar". Amb sort, el professor/a "tirava" una pilota i es feia "algun partit".
Bàsicament es valorava rendiment, i si l'alumne no assolia els resultats exigits difícilment tenia opció a aprovar l'assignatura i sovint fins i tot era ridiculitzat.

Per sort això ha canviat molt !
La gimnàstica ha donat lloc a una educació física més formativa (amb l'objectiu de dotar a l'alumne d'uns coneixements tant teòrics com pràctics) però sense deixar de banda l'aspecte físic. L'alumne no és únicament valorat pel seu rendiment i resultat pràctic sinó que es valora l'esforç i la motivació, tenint en compte les característiques individuals de cadascú. Per tant, no es busca només l'entrenament físic i tècnic sinó educar globalment a l'alumne mitjançant l'activitat física i l'esport.

Per tant, l'educació física contempla un ampli ventall de continguts relacionats amb l'activitat física (més enllà dels exercicis gimnàstics i esports) adaptant-se als canvis de la societat actual.

Per aquest motiu la gimnàstica va donar pas a l'actual educació física!

Com el propi nom indica, l'Educació Física és, abans que res, Educació. No pretén un simple treball corporal o físic, sinó que persegueix un objectiu molt més ambiciós: l'enriquiment de la persona a través de l'experiència del cos en moviment.

Per saber-ne més... lectures d'interès sobre el tema.

Insuficiente en Educación Física